czy faceci naprawde potrzebuja swojego szamponu
|

Czy faceci naprawdę potrzebują swojego szamponu?

Wchodząc do drogerii, jako pierwsze rzucają nam się w oczy kolorowe produkty z zachęcającymi etykietami. Znaczna ich część jest przeznaczona dla kobiet. Ilość produktów do męskiej pielęgnacji jest niewielka, a często są to kosmetyki typu 3w1. Ale czy ten podział na kosmetyki ze względu na płeć jest konieczny? Czy istnieją różnice w potrzebach pielęgnacyjnych włosów kobiet i mężczyzn, a może jest to kolejny trik marketingowy, który ma wpłynąć na nasze wybory zakupowe? Kwestia ta budzi zainteresowanie wśród konsumentów, co sprawia, że temat staje się lekko kontrowersyjny. Jesteście gotowi na jego rozwikłanie? Przekonajmy się, czy dotychczasowe wybory zakupowe były uzasadnione, czy tylko zależały od stosowanych na nas trików marketingowych.

Co mówią reklamy?

Wróćmy na chwilę do produktów przeznaczonych do pielęgnacji kobiecych włosów. W sklepach stacjonarnych i internetowych znajdziemy wiele kosmetyków dedykowanych właśnie do płci żeńskiej. A reklamy zasypują nas nowościami, które koniecznie trzeba mieć, żeby włosy stały się lśniące i piękne. Chyba każdy z nas kojarzy ukazywany w nich obraz zniszczonych włosów, które po użyciu jednego produktu stają się gładkie i lśniące. W rzeczywistości jednak często spotyka nas rozczarowanie.

Ilość reklam i produktów dedykowanych pielęgnacji włosów kobiet sugeruje nam, że istnieje potrzeba podziału tych kosmetyków na kategorie płciowe. Jednak czy rzeczywiście jest taka konieczność?

Włosy damskie i męskie – czy rzeczywiście są różnice?

Tak więc nadszedł czas na odkrycie prawdy. Budowa włosów damskich i męskich nie różni się znacząco między sobą. Odmienność włosów jest głównie warunkowana pochodzeniem. U osób z Azji, Europy czy Afryki struktura włosów się różni, jednak badania nie wykazują istotnych różnic pomiędzy płciami. Patrząc z perspektywy samej budowy, rozdział kosmetyków nie ma większego sensu. Czy istnieją inne czynniki, które powodują ten podział?

Różnice w doborze kosmetyków do pielęgnacji wynikają bardziej z potrzeb i stanu włosów niż z ich budowy. Kobiety znacznie częściej poddają swoje włosy licznym zabiegom i farbowaniu, co sprawia, że potrzebują one zwiększonej pielęgnacji. W rezultacie łatwiej ulegają uszkodzeniom. Dodatkowo im włosy dłuższe, tym większe ryzyko wystąpienia problemów tj. kruszące się końcówki. Z tych różnic wynika ilość produktów skierowanych do danej płci. Panie chętniej sięgają po różnorodne produkty do pielęgnacji włosów, a panowie częściej kupują te, których użycie jest szybkie i sprawdzone.

Męska pielęgnacja włosów, a produkty 2w1

Przeważająca ilość produktów do pielęgnacji skóry i włosów mężczyzn to produkty 2w1 lub bardziej wielofunkcyjne. Z czego to wynika? Rozwiązanie to jest związane z preferencjami dużej ilości panów, którzy sięgają po produkty proste, skuteczne i wygodne. Jeden uniwersalny produkt, który zastępuje wiele innych, wydaje się być rozwiązaniem idealnym. Jednak warto zaznaczyć, że takie produkty mogą nie zadbać o włosy wystarczająco, szczególnie w przypadku tych bardziej wymagających.

Wybór kosmetyków do pielęgnacji włosów

Wiemy już, że budowa włosów nie różni się znacząco między płciami. Rodzi się pytanie, jak dobrać odpowiedni szampon do swoich potrzeb? Dla panów wybór różnych produktów staje się bardziej rozbudowany, jeżeli rozszerza się go o kosmetyki przeznaczone „dla pań”. Kluczowym aspektem w dobraniu odpowiedniej pielęgnacji włosów jest zrozumienie ich potrzeb.

W zależności od tego czy są suche, proste, kręcone, przetłuszczające się lub z innymi cechami istnieje wiele różnych rodzajów szamponów dostosowanych do konkretnych potrzeb. Zapach kosmetyków również ma spore znaczenie, ale w przypadku produktów do pielęgnacji wiele z nich ma neutralny lub uniwersalny zapach.

Wybór kosmetyków do pielęgnacji włosów tylko na podstawie opakowania nie ma większego sensu. Zakup tego odpowiedniego nie powinien być dyktowany płcią sugerowaną przez producentów i reklamy. To, co naprawdę ma znaczenie, znajduje się wewnątrz opakowania. Skład i przeznaczenie produktu dostosowane do danego typu włosa to kryteria, którymi powinien się sugerować każdy z nas bez względu na płeć. Reklamy często skupiają się na promocji produktów przeznaczonych dla kobiet, jednak nie oznacza to, że są one wyłącznie dla jednej płci.

Podobne wpisy